Jointures Multiples/Multiple Joins
Je souhaiterai pouvoir sélectionner de multiples points avec l'outil sélection directe et que la commande joindre (Commande -J) fasse la jointure pour tous les couples de points ayant même abscisse et même ordonnée.
Ce qui motive ma demande est que je récupère des fichiers générés par des sites web où chaque segment est isolé. C'est problématique soit pour ajouter un fond, soit pour avoir une découpe plus rapide et plus propre sur ma découpe laser. Avec des segments courts, le matériau n'a pas le temps de refroidir entre deux passes et fini par se consumer. Avec des tracés longs, la découpe reste propre malgré les passes multiples.
What drives my request is that I recover files generated by websites where each segment is isolated. This is problematic either to add a background, or to have a faster and cleaner cutting on my laser cutting. With short segments, the material does not have time to cool between two passes and will eventually burn out. With long tracks, the cut remains clean despite multiple passes.
-
Jean-Paul, while Ctrl+J indeed works for a lot of cases, it sometimes adds new segments where there were none, true.
Meanwhile, there is a perfect external solution for this, Rejoin Paths command in VectorFirstAid panel from AstuteGraphics plugins pack. It does exactly what you want and more, please try it.
There are also some free scripts that do the same operation, but in less clean and bulletproof manner, like Join Reasonably by Hiroyuki Sato.
-
Jean-Paul Designolle commented
Si je fait la commande Joindre avec l'outil de sélection classique (Flèche noire), j'obtiens presque le résultat désiré. Sur le fichier ci-joint je souhaiterai avoir six tracés fermés et non un seul. Cela me paraîtrait plus cohérent puisque tous les tracés peuvent être fermés sans ajout de segments.
If I make the Join command with the classic selection tool (Black arrow), I almost get the desired result. On the attached file I would like to have six closed tracks and not just one. This would seem more consistent to me since all the plots can be closed without adding segments.
(Edited by admin)